Mám otázku, kterou  nemohu položit během školení neboť se vlastně netýká ani jednoho přednášeného tématu. Jakým způsobem vedete záznamy všech úkonů a jejich časování? Při tak velkém množství včelstev, kde každé z nich je jedinečné....Kde a jak vede záznam, co jste u jednotlivého včelstva udělal a příště uděláte.? Nějak mi to hlava nebere.... Máte nějaký software?

Obr. 2
Obr. 2
Obr. 1
Obr. 1

Myslím si, že hlavně ten softvér mám vynikající = a tím jsou zkušenosti. Nic víc.Chce to jednu A3 papír, kde je tabulka stanovišť pod sebou a vedle nich do řádku si píši kdy jsem tam byl a co jsem tam udělal a to tak že se to vejde na 2 x 2 cm.  Tj. 12.1. KOM MEL.  To znamená že 12. ledna jsem ometl podložky a zakomoroval. Kdyby tam bylo méně zásob - napsal bych Z- nebo Z!.  Nu a v tabulce sleduji ty datumy.

Jeden čas - když se mnou včelařil Lukáš, tak jsme si udělali pěknou magnetickou tabuli v pokoji jež spal, ale "kdo" ji má tahat s sebou do terénu a hodně věcí se děje operativně = např. hele zvládli jsme do všechno rychleji, tak můžem ještě zajet tam? Ty je to zbytečné - vidím, že jsme tam byli minulý týden...

Obr. 3
Obr. 3

A evidence o jednotlivých včelstvech si vedu na úle jak vidíte na obrázcích. A to tak, že píši de fakto jen původ a výměnu matky, přesypání = SYP a poslední dva roky si píši více klíckování matek a spady varroázy...  Co víc je potřeba psát ?  Kolik postavili MZ ? Nebo donesly medu ? Nebo kdy jsem tam přidal N ?  Proč? Co mi to řekne ? Že každý rok je jiný ... Ale to vím. Jen si vedu ten původ matek a očkem sleduji, která ta linie se mi líbí, po které matce tam nebyl v říjnu plod atd... A to si píši do sešitu, jež také mám. Ale vcelku nepravidelně a spíše jakési závěry... typu Osle, N medníkové přidány pozdě !!!  Více se dívej na váhu...
A do tohoto sešitu si píši ted dva roky onu varroázu ... uvidíte na kurzech. Abych viděl ty závěry, postřehy ...

Trend je ale jasný - zapisuji čím dál méně a méně a deníčky, kdy jsem si psal kam jsem dal kterou MS, kdy mi ji vystavěly, kdy jsem dal papání a kdy ho vybraly, a kdy se nasazoval medník a kdy jsem točil poprvé, podruhé atd... jsou doma v knihovničce.
Tedy závěr: jaká matka odkud, zda sypány na MZ, klíckování M na úl. Zbytek tj. návštěvu stanoviště a co jsem dělal do tabulky.