Nu myslím si, že EPLIS a jeho veřejné zveřejnění pro všechny a zejména včelaře přináší ovoce.
Možná někdo na základě desítek emailů týdně chodí zavírat svá včelstva a hlášení od zemědělců je mu přínosem. Myslím, že tak do 1% a zbytek včelařů je závislý na správné aplikaci a dodržování fyzicky zákona o používání chemických přípravků... Což tak bylo doposud. Jen emaily zcela zbytečné jsou navíc.

Co to veřejné zveřejnění ale určitě přineslo je doslova přilití oleje do ohně závisti a NEVRAŽIVOSTI mezi včelaři. Teď totiž každý najednou vidí jak mnoho je kolem něho včelařů !! Ale bylo i před třemi měsíci !!! Ale o to větší pocit vzniká, že ten druhý včelař a jeho včely seberou nektar těm mým včelám. Že druhý neléčí zatím co já ano a nemoci mám od něj atd... Realita je povětšinou ne tak jasná jak úsudky a svalování viny na druhé bývá prezentováno. Neboli proč onen "blbý" včelař má již plné první medníky a já je nemám? Kdyby jeho nemocné včely byly příčinou mých ztrát a problémů, tak by asi včelstva ono blbého včelaře neměla plné medníky ???

A kam mířím? K fotkám, které vidíte vedle. Někomu asi moje první plné medníky vadily a v oploceném areálu sadu si udělal po 16 hodině táborák z mých 38 včelstev. Tedy za letu včel. Použil již deset let nevyráběné PEPO a nemohl mít ze včel strach neboť podpaloval přímo úly !!! Zbylo z nich deset koleček popelu.  Třebas to byl bezdomovec, jehož při odebrání medných plástů včely pobodaly a on jim vyhuboval ohněm. Pár zbytků plástů se našlo cca 30 metrů vedle ohniska zcela neohořelých jako by je někdo odnášel a otíráním o sebe vznikly ony nalezené úlomky. Možná byli pachatelé dva. Stopy odcházející byly dvoje.

Na tomto oploceném a uzamčeném stanovišti jsem neměl potřebu umístění fotopastí - jak mám jinde, takže pachatel může být v klidu. Byť za božího dne upálit 38 žijících a létajících včelstev je dle mne na psychiku velký záběr. Hasičský zásah započal v 17 hodin za slunného dne.
Jo a pokud si někdo myslí a už to slyším - že jsem si to zapálil sám, tak jsem na tom stanovišti 7 dní nebyl. A kdyby přece jen, tak nejsem členem ČSV - nejsem pojištěn u Svépomocného fondu a nedostanu ani halíř !!! Jsem tomu rád - je to zkrátka na rovinu. Tak by se ze mě dělal po diskuzích samopalič, morař apod. A jiné pojištění volně stojících úlů v lesích či sadech NEEXISTUJE jež by za normální peníze krylo tyto události. Neboli já o něm nevím. Takže suma sumárum jen mínus : 38 včelstev x 3500 Kč = 133 000,- Kč a 38 úlů a medníkem a dnem, podstavci ... 38 x 5000 = 190 000,- Kč. Med nepočítám.

Kdyby někdo potřeboval, abych se včelařením opravdu přestal, tak jako odpověď beru další upálené stanoviště. A já toho nechám. Zabalím to - doprodám zboží - zastavím výrobu - propustím lidi a půjdu si po svém. Ať je pachatelem naštvaný nevčelař či včelař či psychicky labilní člověk. Nehodlám nikoho z nich sponzorovat.
První fotka je z loňska - to jsem se ještě usmíval, kdy na tomto, dle místních včelařů, chabém stanovišti ( a před třemi lety mi bylo sděleno, že si tam včelstva nemám dávat a že mne odsud dostanou !) jsem měl průměr 40 kg z řepky a pak další snůšku. Možná se jim to povedlo - NEVÍM a NIKOHO neobviňuji a nebo mají na rozdíl ode mne štěstí a někdo jiný jim od mých včelstev pomohl a letos mohou jejich včelstva donést ony plné medníky i za moje včelstva. Policie ČR to šetří a já nemám žádné konkrétní podezření.
Přeji vám všem, aby vás takové neštětí nepotkalo, neboť to s člověkem opravdu zacvičí
Miroslav Sedláček