• slider17_01.jpg
  • slider17_04.jpg
  • slider17_05.jpg
  • slider17_06.jpg
  • slider17_07.jpg
  • slider17_08.jpg
  • slider17_09.jpg
  • slider17_10.jpg
  • slider17_11.jpg
  • slider17_12.jpg
  • slider17_13.jpg

Vývoj jde dál a je třeba jej vnímat a dokázat na něj reagovat. Snažím se o to jak ve včelařské praxi tak i v praxi vzdělávání vás včelařů. Proto jsem se rozhodl rubriku Co dělám jinak, kterou jsem započal psát na počátku zimy a která není až tak dotazována a čtena, přeřadit do rubriky Otázky a odpovědi a začít psát vzdělávací rubriku Základní znalosti a to formou otázek a odpovědí, jejichž správné odpovědi by měl znát KAŽDÝ VČELAŘ. A měl by je nejen znát,  ale i  praktikovat, aby byl dobrým včelařem jak svým včelám, tak i svému okolí. Bude to takové Základní penzum znalostí, které bude dobré pročíst a naučit se před návštěvou včelařských kurzů a to kdekoliv. Bude to hodně i o číslech, která jsme se ve včelaření jako by naučili okecávat a nerespektovat a tvořit si svoji matematiku slovy hodně, málo, dost, hnědo, jako máku, jak kdy, asi, … .

Znalosti zde obsažené budou čerpány nikoliv z mých poznatků, názorů a zkušeností (to vše je omezené jednou osobou), ale z oficielní odborné a hlavně učebnicové a školní literatury naší i zahraniční. Tedy toho co se ve světě učí na školách. Ale na opravdových školách – nikoliv kurzech či kurzech nazývaných školami, kde každé dva roky se vymění učitelé a tím hodiny výuky nabudou zcela jiný náhled a obsah na dané téma podle názoru učitele. Takže, když bude učit nízkonástavkář – je nejlepší úl nízkonástavkový, metodika atd… ta jeho a když nastoupí učitel s kombinovanými úly, tak je nejlepší a jedině možné kombinované včelaření ? A když nastoupí nekonvečně (bez tvrdé chemie) ošetřující včelař, tak nejlepší je takto ošetřovat atd… Kde to ve vzdělávání – dokonce akreditovaném jsme?

A jelikož nejsem z těch, co by jen brblali a nadávali, tak se dávám do tvorby takového penza sám. Penzum znalostí, které nebude obsahovat počet letů k sesbírání 1 kg nektaru a nebo počet oček ve složeném oku včely dělnice, nýbrž znalosti praktické a potřebné k správnému vedení včelstev v základním provedení.

Tyto Základní znalosti nebudou kalendáriem či postupným souhrnem prací – k tomu slouží rubrika Co právě dělám a Otázky a odpovědi, ale jakýmsi názvoslovím bez kterého jen obtížně lze tvořit v chemii sloučeniny. Toto „názvosloví“ bude neustále doplňováno o nové otázky a zároveň budou doplňovány = rozšiřovány odpovědi.

A ZDE JE VELKÁ VÝZVA PRO VÁS PRO VŠECHNY !!! Každý z vás něco již ví a zná a dokáže napsat Otázku a odpověď. Napište tedy ze pět či z deset Otázek a odpovědí a pošlete mi je ! Pojďme vytvořit společnými silami projekt, jež nám všem pomůže! V době full textových vyhledávačů bude tato rubrika sloužit veřejně k vzdělávání nás všech a tím se zlepší stav našich včelstev a tím i medné výnosy. Jakmile dosáhne rozsahu velikého – rozčlením ji do kapitol a vznikne krásné učebnicové dílo.

Neváhejte a navštivte Základy včelaření